Al doilea atelier marca ”Proiectul CRED” a fost organizat online în data de 28 octombrie 2023, pe platforma ccdtulcea.ro.
Evenimentul cu tema ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă” a reunit 30 de profesori care predau discipline din ariile curriculare ”Limbă și comunicare” și ”Om și societate”, la nivel gimnazial, experți implicați în proiectul CRED, reprezentanți ai unor asociații active în domeniul educației din județul Tulcea.
Workshop-ul a debutat cu prezentări focusate pe rezultatele proiectului CRED și tematica workshop-ului:
– ”Tipuri de Resurse Educaționale Deschise ce au fost elaborate în cadrul proiectului CRED”, expunere realizată de prof. Ștefan Torcărescu, coordonator partener pentru regiunea Sud-Est, director al Casei Corpului Didactic Buzău;
– ”Proiectul CRED și dimensiunile principale de intervenție – rezultate atinse până în prezent”, prezentare susținută de prof. Gabriela Nichifor, expert local coordonare formare CRED, director al Casei Corpului Didactic Tulcea;
– ”Repere metodologice privind managementul curriculumului în învățământul gimnazial și dezvoltarea curriculumului la decizia şcolii”, prezentare susținută de prof. Mioara Ranciu, expert local monitorizare și raportare CRED, inspector școlar general adjunct în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Tulcea;
– ”Ghidurile metodologice pentru învățământul gimnazial – noi resurse utile pentru cadrele didactice”, prezentare susținută de prof. Carmen-Gabriela Bumbac, expert formator CRED, profesor metodist în echipa Casei Corpului Didactic Tulcea;
Activitatea practică facilitată de prof. Vasilica Pavel, expert formator CRED și prof. Sorina Mangu, inspector școlar pentru limba și literatura română în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Tulcea, a oferit participanților oportunitatea de a explora și aprofunda conținutul ghidurilor pentru învățământul gimnazial și utilitatea acestora în aplicarea curriculumului la clasă.
Activitatea interactivă axată pe întrebarea ”Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în prezent în aplicarea programelor de gimnaziu la clasă?”, facilitată de prof. Mihaela-Silvia Visterneanu, expert formator CRED și inspector școlar pentru limbi moderne în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Tulcea, a valorificat experiența la clasă a participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie, ideile expuse fiind de interes pentru toți cei prezenți.
Toate acțiunile și activitățile din cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED au purtat emblema împărtășirii, iar acest al doilea Atelier CRED, organizat în județul Tulcea, s-a înscris în această linie de acțiune, obiective și valori.
Le mulțumim participanților și tuturor celor implicați în organizarea evenimentului!