A patra serie de ateliere marca ”Proiectul CRED” se încheie astăzi în județul Tulcea, prin organizarea unui al treilea astfel de eveniment, desfășurat în format hibrid, față în față la sediul Casei Corpului Didactic Tulcea și online pe platforma ccdtulcea.ro.
Atelierul cu tema ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă” a reunit 40 de profesori care predau discipline din ariile curriculare ”Matematică și științe ale naturii” și ”Tehnologii”, la nivel gimnazial, experți implicați în proiectul CRED, reprezentanți ai unor asociații active în domeniul educației din județul Tulcea.
Workshop-ul a debutat cu prezentări focusate pe rezultatele proiectului CRED și tematica workshop-ului:
– ”Proiectul CRED și dimensiunile principale de intervenție – rezultate atinse până în prezent”, prezentare susținută de prof. Gabriela Nichifor, expert local coordonare formare CRED, director al Casei Corpului Didactic Tulcea;
– ”Repere metodologice privind managementul curriculumului în învățământul gimnazial și dezvoltarea curriculumului la decizia şcolii”, prezentare susținută de prof. Mariana Costache, expert formator CRED, director al Școlii Gimnaziale Ciucurova;
– ”Ghidurile metodologice pentru învățământul gimnazial – noi resurse utile pentru cadrele didactice”, prezentare susținută de Carmen-Gabriela Bumbac, expert formator CRED, profesor metodist în echipa Casei Corpului Didactic Tulcea;
Activitatea practică facilitată de prof. Vasilica Pavel, expert formator CRED și prof. Monica Petre, expert formator CRED și inspector școlar pentru matematică și informatică în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Tulcea, a oferit participanților oportunitatea de a aprofunda conținutul ghidurilor pentru învățământul gimnazial la disciplinele matematică, informatică, chimie, fizică, biologie și educație tehnologică, în trei breakout rooms, organizate pe platforma ccdtulcea, cu sprijinul expertului elearning Mara-Alexandra Ivan, informatician în echipa Casei Corpului Didactic Tulcea.
Un brainstorming cu tema ”Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în prezent în aplicarea programelor de gimnaziu la clasă?”, secvență facilitată de prof. Laura-Aurelia Șerban, cursant CRED și profesor asociat în echipa Casei Corpului Didactic Tulcea, a valorificat experiența la clasă a profesorilor, în pocesul de implementare a curriculumului național centrat pe competențe-cheie.
Atelierul CRED s-a încheiat cu prezentarea unei povești de succes, ”Școala Matematica Tulceană”, un proiect inițiat și implementat de prof. Monica Petre, formator CRED și inspector școlar pentru matematică-informatică, în echipă cu profesori care predau disciplina matematică în unități școlare din județul Tulcea.
Atelierul CRED, organizat de Casa Corpului Didactic Tulcea, s-a bucurat de prezența și susținerea doamnei Viorica Pavel, inspector școlar general în cadrul I.S.J. Tulcea și a reprezentanților echipei de management CRED din Ministerul Educației.
Le mulțumim participanților și tuturor celor implicați în organizarea evenimentului! Cu toții CREDem în educație!