Trei runde de consultări publice focusate pe Proiectul Legii învățământului preuniversitar au fost organizate zonal, de către Inspectoratul Școlar Județean Tulcea în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Tulcea, în localitățile Măcin, Babadag și Tulcea, în perioada 1-4 august 2022.
Discuția deschisă pe marginea proiectelor noilor legi ale educației s-a realizat cu participarea managerilor școlari, cadrelor didactice, elevilor, reprezentanților părinților și organizațiilor sindicale din unitățile școlare din județul Tulcea.
Inspectoratul Școlar Județean Tulcea a fost reprezentat de doamna Viorica Pavel, inspector școlar general, domnul Constantin Coca, inspector școlar general adjunct și doamna Mioara Ranciu – inspector școlar general adjunct .
Întâlnirile au constat în prezentarea principalelor elemente de reformă cuprinse în proiectul de lege care vizează organizarea sistemului de învățământ preuniversitar, statutul și cariera personalului didactic, asigurarea calității în învățământul preuniversitar. Informările concise pe marginea proiectelor legilor educației au fost susținute de către profesor Sorina Mangu – inspector școlar pentru limba și literatura română, profesor Gabriela Nichifor – director al Casei Corpului Didactic Tulcea, profesor Irina Filipescu – director al Liceului Tehnologic ,,Brad Segal” Tulcea, profesor Narcis Doru Oprescu – director al Școlii Gimnaziale ,,Gheorghe Banea” Măcin și profesor Adina Laura Voicu – inspector școlar pentru management instituțional.
Invitații speciali ai evenimentului au fost domnul Michael Gudu – membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României, Șișcu George – membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României, domnul Nicolae Topoleanu – subprefectul județului Tulcea și domnul Huleni Mihai – vicepreședinte al Consiliului Județean Tulcea.
Feedback-ul și propunerile de îmbunătățire a Proiectului Legii învățământului preuniversitar, rezultate din întâlnirile desfășurate în județul Tulcea, vor fi incluse într-un raport care va fi înaintat Ministerului Educației.