Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” continuă promovarea modelelor de bune practici în educație prin valorificarea experienței și expertizei participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie în cadrul unei noi serii de workshop-uri naționale.
Un total de 45 de noi ateliere vor fi organizate în toată țara, în perioada martie – mai 2022, proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED continuând, astfel, seria evenimentelor naționale „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic(CCD) din România.
Primele două evenimente, din noua serie de 45 de workshop-uri, se vor desfășura vineri, 25 martie, fiind organizate de Casa Corpului Didactic București și de Casa Corpului Didactic Vrancea.
Atelierul „10 lucruri pe care le poți face în clasa ta pentru a fi un profesor de nota 10” va fi organizat la Colegiul Național „Ion Creangă”, din sectorul 4 al Capitalei, iar workshop-ul „Valorificarea învățării în context nonformal în documentarea dobândirii competențelor din contextul formal” se va desfășura la Liceul de Artă „Gheorghe Tăttărescu”, din Focșani.
Anul trecut, în perioada mai – iunie 2021, proiectul CRED a organizat prima serie de 45 de astfel de workshopuri, din totalul celor 90 vizate și asumate în cadrul proiectului.
Evenimentele au fost și vor fi găzduite în fiecare județ al țării și în București, cele 90 de workshopuri fiind programate să se desfășoare pe parcursul a doi ani școlari.
Atelierele organizate vineri marchează debutul celei de-a doua serii de workshop-uri din sub-activitatea A4.3 a proiectului CRED, „Informarea decidenților de politici educaționale, experților și partenerilor educaționali relevanți privind actualizarea Curriculumului Național”.
La nivel național, în cadrul celor 90 de workshop-uri, este vizată participarea unui număr de 4.500 persoane, dintre care: personal didactic din învățământul preuniversitar primar și gimnazial – dezvoltatori de curriculum (inclusiv în format digital), autori de manuale școlare sau de alte materiale didactice (inclusiv în format digital), reprezentanți ai partenerilor sociali etc.
Fiecare eveniment are caracter interactiv, fiind urmărită valorificarea experienței și expertizei participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie. De asemenea, formatul facilitează reflecția participanților cu privire la condițiile de transfer ale unor bune practici și la posibile arii de cooperare.
Până la finalul lunii martie sunt programate următoarele ateliere:
- 26 martie – „Managementul pedagogic al trei tipuri de curriculum-problemă: evaluat, ascuns și nul” organizat de CCD Tulcea la Liceul Tehnologic „Brad Segal” din Tulcea;
- 31 martie – „Valorificarea activităților extracurriculare și extrașcolare în dezvoltarea competențelor elevilor” organizat de CCD București la Școala „Nicolae Titulescu”, din sectorul 1 al Capitalei;
- 31 martie – „Aspecte aplicativ-practice ale Curriculumului național din perspectiva valorificării activităților extracurriculare și extrașcolare ca premise ale dezvoltării competențelor elevilor” organizat de CCD Gorj la Școala „Pompiliul Marcea”, din Târgu Jiu.